Bananen Chiazaad wafels

Deze bananen wafels zijn een heerlijk gezond tussendoortje én ze zijn gluten- en lactosevrij! Heb je niet graag Chiazaad? Dan kan je ze gerust weglaten.

Ingrediënten

  • 2 bananen (200gr) – 178 kcal
  • 2 eieren (135gr) – 185 kcal
  • 1 eetlepel Chiazaad (10gr) – 52 kcal
  • 100gr havermout – 366 kcal
  • 25ml amandelmelk Alpro – 5 kcal
  • Snuifje zout

Bereidingswijze

  1. Begin met het voorverwarmen van je wafelijzer.
  2. Pel de bananen en breek ze in stukjes in een grote mengkom.
  3. Voeg de eieren toe aan de mengkom bij de bananen.
  4. Prak de bananen en klop de eieren samen tot een glad mengsel.
  5. Voeg de havermout toe en meng alles. Laat het mengsel een paar minuten staan.
  6. Voeg het chiazaad, de amandelmelk en een snufje zout toe aan het mengsel en roer goed door.
  7. Giet een deel van het beslag in het wafelijzer, afhankelijk van de grootte van je wafelijzer, 2 eetlepels per wafel maakt 6 wafels. Sluit het deksel en bak de wafels totdat ze goudbruin en knapperig zijn.
  8. Herhaal dit proces met de rest van het beslag tot al het beslag is gebruikt.
  9. Geniet van je zelfgemaakte bananen Chia zaad wafels! De wafels bevatten 131 calorieën per stuk. (Totaal: 786 kcal)

Deel dit bericht

Tips

Serveer de Bananen Chia zaad wafels warm, eventueel met je favoriete toppings zoals vers fruit of Griekse yoghurt. Zelf vind ik ze koud ook zeer lekker!